onsdag 6 september 2006

Dagliljor

Jag har beställt dagliljor av en sann entusiast, antar att de samlar då de hade oerhört många sorter!

Jag beställde en siloam pink petit, en ruffled apricot och en Luxury Lace

Det ska bli jätteroligt att få dem. Tror jag ska plantera dem tillsammans som grupp där jag redan har en jättestor orange dagliljeplanta. Göra en liljerabatt, lite oformlig så där och skarva i med lite lökar.
Fick ju ett så bra tips av en anonym bloggläsare, att spraya tulpaner och dyl med hårspray. Och det är klart att det blir mindre aptitligt, lite som "stopp och väx" för barn som biter på naglarna, men mår blommorna bra av det? - Jag ska testa! Tack för tipset!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag använder hårspray på både tulpaner o rosor o även andra växter som jag vet rådjuren gillar.
Helt oskadligt för växten lämmnar inga spår förutom att det doftar hårspray i hela trädgården.dom tar en tugga kanske men inte mer för det smakar illa.