torsdag 30 april 2009

Vidunderliga vårblomning

Det är en helt otrolig vår i år. Dels är den högsommar-varm - men det är något mer magiskt än så som ligger i luften.


Kanske är det att trädgården börjar ta form efter vårt huvud nu. Våra avtryck finns överallt!

Och sen är det något speciellt med att få en känsla av sin barndomsträdgård emellanåt, det kan vara bara en snabb doft som plötsligt för en tillbaks 20 år i tiden. En sådan känsla fick jag idag när jag gick förbi vår blommande häck, wow! (Brudspirea?)


Angelica tulpanerna börjar visa färg - det verkar som att de och många andra kommer blomma vidunderligt precis till den tid när vi helst önskade


Idag hittade jag ytterligare en sorts narcisser, de verkar aldrig ta slut! De här är i skuggrabatten vid garaget. - Nu har jag fått veta att den heter White Lion


Grannar med dem bor den här gruppen mörka hyacinter


Ormöga känns ibland som ett ogräs - men man kan inte annat än älska dem när de blommar så här!

Våra hibiscusar bor ute dýgnet runt nu, de brukar mörkna mycket i färgen varje år när de flyttar ut - så gissa om jag blev förvånad när jag plötsligt fick se den här randiga blomman!


Och våra gammeldagsa tulpaner i eldiga spanska färger slog ut igår, aaah!

Och idag har första blommorna på päronträdet slagit ut, det finns inte många saker som är vackrare än fruktträdens väna blomning om våren.

Inga kommentarer: