söndag 8 februari 2009

Kompostglädje och vårkänslor

Trädgårdsglädjen blommar hos oss, hos både människor och djur!

Från början kunde jag ibland känna mig lite ensam i trädgården, men med tiden har även sambons intresse växt och nu är han nästan lika galen som jag =)

Den här helgen har vi fixat vår stora kallkompost. Det obrända har vi flyttat till trådkomposter och resten har vi vänt. Mullen är redan i stort sett klar!
Igår rensade jag upp rosenrabatten och fyllde med flera kärror färdigbrunnen kompost. Det ser så bördigt och härligt ut! Men jag har gödslat något än, det är för tidigt.


Även katterna är förstås lyckliga, det bästa man kan göra är ju att vara ute tillsammans. Allt ska inspekteras och kontrolleras. Och dessutom har de ju ett viktigt uppdrag: gödslingen! Närhelst man luckrat jord blir de nöjda över att man gjort en eeeegen toalett till dem. De tar uppdraget på stort allvar, verkligen sprider.

Vi firade trädgårdsglädjen med lite färsk ananas.

1 kommentar:

Kraxarna sa...

Ingen korre :( Jag tror att ludde hade velat se en annan bild på Winston. Era rosor kommer växa explosionsartat.