onsdag 18 mars 2009

Djupgrävt och rengjort

Idag hade jag velat så asiatiska bladgrönsaker i växthuset ... men eftersom jag inte gjort årets rengöring så fick jag glatt vänta och börja med det istället.

Först körde jag iväg 7 skottkärror jord från sidobäddarna och högg obärmhertigt av alla långt slingrande fikonrötter - sen har jag skrubbat insidan och skarvarna med såpvatten och tillsammans har vi högtryckstvättat utsidan.

Nu behöver vi högtryckstvätta insidan och fylla bäddarna - sen kan jag så! =)


I köksträdgården har jag djupgrävt en av de gamla bäddarna och vänt ner gamla skälkar och annat viktigt. Jag har också rivit bort massor av myntarötter - mynta är så klart vackert men snacka expansiva.

Idag hade vi 11 grader, sol och nästan ingen vind. Fantastiskt!

1 kommentar:

Kraxarna sa...

Du.. skrubbar huset för jord med såpa och tandborste innan du slänger dit ny jord? Det var ambitiöst