torsdag 31 juli 2008

Blomsterfröjd

Jag vill så gärna fota mycket och skriva här, för att ha något att längtande titta på i vinter. Men så här års har man så fullt upp med att vara ute och njuta. Binda upp lite här, vattna lite där, skörda lite där osv :D

Men här kommer iaf lite blomfröjd


Vit datura, en ny favorit faktiskt! Skönhet med stoora klockor. Jag har frösått dem.



Mina frösådda Dahlior av typen "red skin". Jag sparade tre plantor som alla hade olika bladfärg i förhoppning om att alla tre skulle få olika blomfärger. Hittills har två blommat, den med mörkast röda blad hade scharlakansröda blommor och den med mellanfärg hade blekgula blommor med gul mitt :)


Fylld stockros. Jag älskar den blekgula färgen! I år har den tre blomstänglar.

Fjärilsbusken jag köpte 2006 har nu äntligen kommit upp över verandaräcket! :D



Krassen 'milk maid' har idag kommit med sin första blomma. Lika vacker som utlovad!




Utanför entrén har urnorna börjat prunka riktigt. Hibiscusarna älskar att vara ute och änglatrumpeten är full med knopp!

Inga kommentarer: