tisdag 22 juli 2008

Skördetid, en lycklig tid!

Jag skördar och skördar, jag har plockat mängder med vinbär, krusbär, skogshallon, smultron (som jag spar till sylt) och lite blåbär.
Jag har gjort saft och sylt i massor, flädersaft, fläder- rabarbersaft, vinbärs- och plommonsaft, krusbärssaft. Drottningssylt, vinbärssylt med kanel och krusbärssylt med kanel.



En ny laddning för påfyllning i matkällaren

Vi har också hunnit skörda mängder med chili, underbart! Jag har gjort inlagda jalapeños, pickleschili med hungerian hotwax och egen sambal.

Underbara chilis! Här jalapeños, hungerian hotwax och anaheim pepper


Potatis har vi skördat en kruska till min födelsedag, det blev ett helt kilo!

King Edward potatis

Paprikan Red marconi är en ny kärlek! Fantastiskt god, vi har ätit den grillad och ugnsbakat. Mumma!

Red Marconi

Inga kommentarer: