lördag 12 september 2009

Gjuten betongkonst

Jag har gjutit konst. Temat jag valde var återbruk, vi gillar återbruk.



Ett pumpablad, lite roligare form än rabarbern. Och dessutom var min rabarber bortstädad ... den är inte skålformad eftersom det ska vara ett blad på marken, inte ett fågelbad.


Sen var jag i en lokal konstnärsbutik och såg målade blad, wow tänkte jag och gick hem och härmade i egen tappning.



Ett par skålar, lätt vitkalkade. Tror vi ska ha dem inne.


Ett fikonlöv till dekoration med en trollhasselgren som stjälk.



Målat och utplacerat i vita rummet


En ljuslykta jag blev väldigt nöjd med! Upphängningen är en rostig nyckel vi hittat i jorden, mönstret är av japanskt lönn. Mönstret finns även under och hela är lätt vitkalkad.
Har hängt den i vardagsrummet, pryder sin plats!
Gjorde ett par krukor också, inga toppenresultat tyvärr. Men helt ok, en ser ut som en knögglig hink.
På det hela taget är jag nöjd!

4 kommentarer:

Linda Lunda sa...

Vilka spännande saker du gjort!
Linda

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hejsan Knytt (?) trodde du hette nåt annat vid förra besöket på min blogg. Roliga betongalster måste jag säga. Själv är jag mer för keramik, men har just igår haft lite betong över från Grindprojektet och själv gjutit en rolig planterings...tja...vad kan det kallas för...kärl, kanske?
Ha en fin söndag, Petra

Hussematte sa...

OOPS,har någon städat bort dina rababerblad!Vem kan det vara tro?;)

Lisa sa...

Vad fina bladen blev! :)

Nu har fröerna mognat på rosenvialen som du frågade om för ett tag sen. Om du vill ha kan vi kanske byta igen, du kan väl pm:a mig på forumet isf? :)