tisdag 29 september 2009

Uppdatering

Läget är lite kritiskt här i VildaParadis.
Även den tredje kameran gick sönder, och den här gången påstår de att det är jag som haft sönder den. Bråket med canon tar på krafterna och inga foton kan jag visa, surt!

I dammen är det också uppförsbacke.
Vi bytte pump, efter mycket om och men fick vi den på plats. Sen skulle vi börja bygga om vattenfallet igen, vi raserade det eftersom det verkade försvinna vatten. Ett tag in i nybyggnationen hör jag Peter skrika efter mig. Jorden, stenarna och kockorna rasade ner i vattnet och tog en bit duk med sig, läget var minst sagt kaotiskt och i så kallt vatten, bara några grader, plumsar man inte i frivilligt.

Vi har nu tappat bort hälften av vattnet för att reparera. Efter många timmars mörkerarbete fick vi tag i duken men fortfarande behöver vi rensa botten och få upp jorden bakom duken. Planen nu är att vi köper vadarbyxor för att kunna återställa och sen bygger vi inte upp vattenfallet förrän till våren. Ett litet bakslag, men vad gör man.

Vi återkommer så fort vi har en kamera, jag hoppas det blir förr snarare än senare.

Inga kommentarer: