måndag 30 november 2009

Advent

Då var det advent, underligt kan man känna - vädret skvallrar ju snarare om oktober!
Sen klagar ju inte jag över att kunna gräva rabatter i advent, lite av ett drömscenario ...

För att få lite känsla har jag adventspyntat lite. Här är en adventsgrupp jag gjort.



Och adventsljusstaken fokuserades i år mer på doft - juldoft är ju något alldeles speciellt!


Jag torkade apelsinskivor i ugnen, penslade dem med äggvita och doppade i socker för att de skulle se frostiga ut. Sen arrangerade jag dem tillsammans med kanelstänger och hela nejlikor i staken - riktigt tjusigt om jag får säga det själv =)

3 kommentarer:

Timjan o Akleja sa...

Hej,

Vilken fin grupp och härlig adventsstake! Jag har oxå tänkt ha kanelstänger o annat i ljusstaken i år - var inte hemma i helgen så har inte gjort den än... Jag har förresten oxå börjat blogga, kika gärna in! Gjorde några julgrupper för nån vecka sen som jag har lagt upp bilder på.

/ Birgit (Österläge på Odla.nu)

Kraxarna sa...

Det är så fint så fint! Jag vill också julpynta!

Timjan & Akleja sa...

Hej igen, kul att du tittade in! Vi "ses"!

Kram