onsdag 16 december 2009

Julkalender - 16:e luckan

Vi har kyligt, men inte minus. Grönt, men inte frodigt. Grått, men inte mörkt.
Det är en mittemellan-dag. Det blir inget ordentligt av någonting. Fast ikväll kommer svärmor för sin julvistelse - det ser vi förstås fram emot!

De fyra första plattorna till gången är typ klara, de ligger och efterhärdar nu. Det är tyvärr svårt att fånga mönstren på bild, men jag är mycket nöjd!



Jag har precis gjutit en ny omgång



Annars väntar jag på att Runåbergs ska öppna för säsongen - det har länge stått att de har stängt för uppdatering av hemsidan men att de räknar med att ha öppnat senast den 15:e december. Jag tänkte lite väl optimistiskt att de nog hinner lite innan, men nej. Då tänkte jag att de hinner nog till dagen (igår) men nej. Och idaag har de ändrat sitt senast-datum till den 1:a januari =(
Nåja, den som väntar på nåt gott ...

Och äggalenderbebisarna utvecklas perfekt!

2 kommentarer:

Linda Lunda sa...

Kom över och kika hos mig!!!

Annika Christensen sa...

Oj oj vad du jobbar och står i.
Fint kommer det säkert att bli.
Skall bli spännande att se.
Annika