onsdag 2 december 2009

Julkalender - 2:a luckan

Idag kom vintern med besked - nu blommar inte längre rabattrosor, men isrosor har tagit över i dess ställe.
Det är något så stillsamt vackert över trädgården när den vilar under ett täcke av rimfrost - om det inte var för allt man inte gjort, i år heller ...



Men samtidigt kan man sitta med gott samvete i soffhörnet och drömma om sommar - man kan ju ändå inte göra så mycket ute!



Och nästa år, det ska bli det första året då jag förbereder mig ordentligt på vinter. Jag tar ett litet steg i taget, i år har jag räddat alla övervintringsväxter!


 
 
Men lite trädgårdskonst har jag lämnat ute med flit, om rost och rosor är en vidunderlig kombination, vad är då rost och frost?


Om man tittar riktigt nära på isrosorna upptäcker man en hel värld

Och hur gick det med äggalendern? Jo, idag öppnades det första lilla värdefulla ägget - välkommen!


1 kommentar:

Kraxarna sa...

bebis! Så alldeles strålande. Jag undrar var jag har mitt rostägg...det är väl inte utanför voljären än?