måndag 14 juni 2010

Simsalabiiim

Idag tänkte jag börja gräva lite på en rabatt jag planerat länge. Den var tänkt att gå som en bågform kring värmepumpen rakt i söderläge. Jag började gräva, och plötsligt fick jag sån inspiration där i hettan (solsting) att jag började bygga något extra!

Voílá
Ett rostigt armeringsnät vi fick tag i på ett våra senaste äventyr blev en perfekt fond, växter för läget har jag redan börjat samla på mig - t.ex blå bolltistel, skäggiris och rosa kaukasiskt fetblad. Vita stockrosor står och växer till sig.
Dessutom har jag förodlat ettåringar att fylla ut med i år, rosenskära Candy Stripe samt luktärt Frills and blushes.
Från andra sidan har jag sågat upp ett valv och virat med najtråd som rostar snart, nedanför skifferplattor. Här är tanken att katterna ska kunna gå in och ha koja, och vi kan krypa in för underhåll av pumpen. Stenarna längs väggen ska fortsätta ut till nätet så småningom.

 
Lite dekor får det att se mindre ut som skrot och mer som konst.
Nu hoppas att det snart är en blomstrande koja!

Så här såg det ut innan, någon förbättring?

2 kommentarer:

Eva Linnea sa...

Snyggt! Skönt att slippa se den där fula apparaten. Visa fler bilder sen när det har vuxit till sig.
Kram

Kyllikki sa...

Armeringjärn är bra att ha och så vackert när den är rostig.