måndag 18 maj 2009

Gunga in i evigheten

Redan idag blev den fantastiska gungan färdig!

Den är bred för två med riktigt långa rep så man får ordentligt swung.

Jag kände mig liten igen när jag fick stå på tå och ta ett litet skutt för att komma upp, och sen fick hålla armarna brett isär och fick pirr i magen redan när den börjat röra sig. Tänk att så mycket i trädgården ska handla om att återskapa barndomsminnen.

Här kan man sitta och titta rakt in i solnedgången och se vinden göra vågmönster i ängarna - högt över jorden, dit inte orden kan nå.

Eloge till fantastiska snickaren - när man släpper lös sin kreativitet kan man aldrig mer låsa in den.

3 kommentarer:

Kraxarna sa...

Ge mig ett P ge mig ett E ge mig ett R ge mig ett F ge mig ett E ge mig ett K ge mig ett T.

anna-lena sa...

Underbarare för varje dag som går! :D Ni är riktiga mästare på att skapa ett trädgårds-paradis.
Kram kram

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hejhej, tack för din trevlig kommentar på min blogg. Är nu här på besök och nosa runt hos dig.
Äntligen en annan blogg med samma vildromantiska stil ;O)
Hit vill jag komma igen.
Gräsgröna, jordiga hälsningar från Skåne.
Petra