måndag 18 maj 2009

Pyssel och knåp

Igår hade vi en pill och pysseldag - produktivt och lekfullt!
Björken vi fick offra för att få plats med valnöten ville vi göra nåt kul av. Vi tänkte först vi skulle ha en gammeldagsbänk - sagt och gjort. Peter gav sig på den med motorsåg och frenesi. Men någonstans på vägen kom han på att den borde bli en gunga i eken istället - fantastiskt!

I vår verkstad har vi massor av träverktyg efter husbyggaren, där i skattkammaren hittade vi hyvlar och stämjärn. Utmärkt - mannen har då hittat hantverkan i sig!

Jag fick också vara högst delaktig - jag satte helt enkelt min frodiga lekamen på stocken så den inte sprattlade iväg. När så gungan var len som ett nyutsprunget lammöreblad lackades den i klarlack. Vi hoppas kunna hänga upp den och provgunga mycket snart!



Här om dagen visade jag valven med sina hinkar, bara det att man just inte såg planteringarna. Så här kommer en närbild.


Jag gjorde nya skyltar till våra nyinkomna örter - tyvärr är skyltarna slut i fabriken men snart så.

1 kommentar:

Kraxarna sa...

frodiga lekamen kaf*