tisdag 5 september 2006

Vad gör man åt rådjuren?

Jag satt just och kollade på alla löknyheter och blev bara så sugen på en tät tulpanrabatt, men det är ju liksom ingen idé. Jag kan ju lika gärna bjuda rådjuren på middag direkt liksom!

Vad gör man för att de ska låta bli? Finns det något som fatiskt fungerar? Jag funderade på att plantera dem precis vid vår entré, det är liksom "inne på gården" så kanske att de inte går här. Men i och för sig så har det promenerat vildsvin här obehindrat ... suck.

Tror jag gör så att jag ser om krokusarna får vara ifred, om de får det så försöker jag mig på tulpaner nästa år!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan
Såg ditt problem med rådjur, ( dom äter krokus ochså) ta och spraya dom (blommorna) med hårspray, funkar kanon, i alla fall hos mej.
Lycka till.

Annelie

Lilian sa...

hej jag har nagra tips..gamla cd skivor som blanker i solen och manniskourin eller hund ar dom radda for