tisdag 28 april 2009

Meeer vårblommor

Idag har vi satt löken i köksträdgården - massor av scharlottenlök och ett gäng rödlökar. Kul! Men eftersom det fortfarande är trist att visa bilder på bar jord så tänkte jag istället visa dagens blommare =)

Nere vid infarten har första havtornsbusken slagit ut, den flankerar muren så fint!


I stora rabatten har jag gjort en ny bekantskap, en annan sorts narcisser



I dammrabatten har vi en liten äng med gullvivor, de har just börjat slå ut sina blommor



På andra sidan dammrabatten har löjtnantshjärtat börjat blomma. Tyvärr trivs den inge vidare så det kommer just bara en stängel så här varje vår. Inte riktigt som i min barndoms mormorsträdgård med andra ord ... jag ska omplacera den och se om den kanske vill belöna mig med ett överflöd av hjärtan


Nedanför hittade jag något så näpet som årets första smultronblomma

Inga kommentarer: