torsdag 30 april 2009

Tassträdgård

Våra fyrbenta familjemedlemmar älskar också trädgård, och de tar sina uppgifter på stort allvar!
De gödslar snällt just där man visat att det behövs, gnager på långt kantgräs, fångar sorkar och möss, coachar ogräsrensningen, håller bort ormarna och faktiskt kan de tom förutse bästa utplanteringstid

Trädgården är lika mycket för dem som för oss, men igår fick jag plötsligt bli uppmärksam på att något saknades. Ludwig sprang runt och skreeeek. Tydligen var 23 grader bara liiiite för varmt för nån med päls utvecklad för sibirien och han behövde en egen straaaand.
Well, vad Ludde vill ha ska Ludde få tänkte jag och började genast fixa en väl tilltagen balja som kunde bli hans strand.

När jag skulle börja fylla den med vatten hörde jag en liten röst bakom mig som ropade "Det ska vara som på hawaii!" Hmf, vissa har visst sett Discovery World i väntan på att Christian the lion ska visas ...
Med lite sjösten, en hel snäcksamling och en hibiscusbuske blev det ett Hawaii och Ludde hoppade gladeligen i med framtassarna och doppade nosen redan innan jag var klar.
Idag öppnade också strandens kiosk ^^
Winston uppskattar också stranden, och sommar överhuvudtaget

1 kommentar:

Kraxarna sa...

haha ludde. Har han inte badat i dammen än då?