onsdag 8 april 2009

Mer fotogeniska idag

Vitlökarna växer så fint, jag blir alldeles stolt över dem - de har fått specialgödsel enligt eget recept idag. Inte vidare hemligt recept, här kommer det:

Specialgödsel
  1. Tag fåglarnas överblivna vatten från vattenbytena, ca 8 liter.
  2. Ös i två duvors avföring. I ungefärlig mängd som blir på två veckor.
  3. Låt stå och jäsa tills det luktar helt outhärdligt.
  4. Blanda med hälften friskt regnvatten
  5. Vattna riktigt näringskrävande grödor och invänta effekt!

Idag gick de t.o.m. med på att bli fotade



Det är så kul att ha kunnat börja flytta in i växthuset för säsongen - fiberduk är inte snyggt men man känner sig lite gladare när man tänker att växterna leker campingsemester



När man gläntar på duken finner man plantor som verkligen tjockat till sig i det flödande dagsljuset, här är penséerna - hur de ska hinna börja blomma till i maj vet jag dock inte. Men jag litar till moder jord.
Under är de nu mer kraftiga plantorna av svart stockros! =)



Vår midsommarpotatis utvecklas också som den ska. Jag har redan fyllt på jord en gång.

I högra bädden har vi diverse tidiga primörer - jag såg idag att rädisorna börjat bilda mörkt färgade rötter nu, och första karaktärsbladen har börjat skymta.

1 kommentar:

Kraxarna sa...

Vilka posers de blivit! Har plantorna börjar närma sig tonåren tro?