onsdag 8 april 2009

Schersmin-gallring

Vi har två bjässe-schersminer av olika sorter - häftigt så klart. Men tyvärr är inte vaktmästarklippning vår favoritfrisyr på buskar. Tack förra husägarna ^^

Före gallring:

Det syns inte jättebra på bilden, men någonstans mitt i buskarna går en tydlig linje där man klippt dem rakt av. Stackars små! Så nu har jag inlett en föryngring som på sikt kommer få bort stumparna och få buskarna att se fräschare ut.

På den här bilden ser man att den högra är värst, men vi ska skynda långsamt.

Efter gallring:

Så här ser den högra ut efter gallringen. Jag tog bort 5 tjocka grenar så långt neråt backen jag kom åt. Klart luftigare och friskare ser den ut! I framkant vår förste inspektör Ludwig

Den vänstra tog jag bara tre grenar på, den är inte lika farlig och jag vill behålla den gamla karaktären.

Trots sparsam gallring blev kvisthögen ordentlig - i hörnet ett lejon som storleksjämförelse ^^

1 kommentar:

Kraxarna sa...

Stackars buskar *klappa* De kommer bli perfekta bara du tittat på dem tillräckligt länge tillräckligt bestämt.