fredag 24 april 2009

Stenkonst

Det finns ett viktigt verktyg man brukar kalla "Citronlemonad av citroner" - det gillar vi. Idag skulle jag gräva ner lite gödsel i tomatlandet för att hinna skörda babyspenat innan det är dags för tomaterna att flytta ut.

När jag hade grävt en liten stund sa det "boooing" ut genom skelettet på mig. Just det, det är ju berg där. Skit också ... Efter lite gruffande på berget gjorde jag en revolutionerande upptäckt - berget var en sten. Frila den men upp ville den inte komma, bara att sätta spaden som markör och vänta på husse.

Efter en hel del gruffsande och baxande fick vi upp 2(!) bumlingar. Och enligt citronverktyget gjorde vi genast trädgårdskonst.


En kort bit från det nya stenmonumentet har vi redan ett litet monument som idag utvecklades med en basker och blev döpt. Låt mig presentera: Fransossen

1 kommentar:

Kraxarna sa...

Nähä!! Vad fint! *börjar med ettys hjälp gräva stora hål i trädgården på jakt efter bumlingar*