lördag 8 augusti 2009

Voljärrabatten - ett blickfång för varje årstid

Rabatten framför fåglarnas voljär har verkligen blivit den färgklick vi önskade.

Jag skulle varken kalla den färgstämd eller välkomponerad, nej snarare är den ganska vulgär. Men på ett sprudlande glatt sätt, som ett barn med rosa byxor och orange tröja som klätt på sig själv, typ.

Olika dramaqueens avlöser varandra, det börjar med magnolia, påskliljor och krokus som får avbyte av gammeldagsa tulpaner, mörklila syrén och japansk blodlönn.

Sen kommer huvudnumret, vräkiga sommarblommor (i år praktpetunior), daggkåpa och stora liljor



Då är det bara höstavbytet kvar att fundera ut för att få en vräkig effekt hela året, om det nu är det man eftersträvar ...
eller så gör jag om och gör rätt? Hmm ... jag kind of gillar vulgäriteten i det hörnet.

Kanske lägger jag bara dit den här sockertoppen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket trevlig hemsida . Vilken underbar katt jag älskar katter . yvonne i Skåne Cocos matte