söndag 8 juni 2008

Update

Lite "vad hände sen-bilder" =)

Frilandstomaterna planterade jag ut den 25:e maj. Här kan man se hur de såg ut då
Nu inte särskilt många dagar senare har de blivit riktigt kraftiga och fina.




Minipaprikorna och minichilin Razzamatazz har jag planterat i våra balkonglådor i söderläge, och de verkar gilla läget!
Mellan plantorna och i de vinklade lådorna har jag satt frön av krassen Milkmaid, underbar färg!


Ena pallkragen har jag visat förut, så här såg den ut den 16:e maj
Idag är den väldigt frodig. Rädisorna är skördade för veckor sedan och snart ska det vara huvudsallad längs med kanterna istället.
Bönorna ska jag så imorgon.



Köksträdgården har jag också visat flera gånger, men den utvecklas ju hela tiden!
Vi har nu byggt gurkstöden och planterat ut gurkplantorna. Det är tre plantor Crystal apple och 3 plantor Rhensk druv. Mitt i gurkstöden finns det klättersnören där en gammeldags rosa luktärt ska få växa.
Hirsen är gallrad och utjämnad, potatisen är kupad och broccolin utplanterad. Tyvärr har en snigel gått bärsark på ena broccoliplantan *suck* Ut med mer snigelfritt!

Inga kommentarer: