torsdag 24 augusti 2006

Eget thé

Jag har nu rensat upp i alla fall halva det land där vi planerat att odla lök nästa säsong. Det är ett gräsligt arbete! Pepparmynta växte i hela landet blandat med krusbär, björnbär och hallon - förutom allt ogräs som alltid dyker upp överallt då.
Jag har taggar hela fingrarna, men jag är i alla fall på gång!

En hel del av pepparmyntan har jag tänkt torka till mina fåglar i vinter. På så vis behöver man inte ge dem lika mycket vitamintillskott - men resten då?
Då kom jag på att jag förstås ska göra eget thé!
Jag får exprimentera mig fram till den bästa blandningen och sammansättningen så kan vi snart ha ett eget thé!

Igår plockade jag ihop alla falläpplen från marken. Jag skar dem i bitar och gjorde en paj där jag blandade de sista spröda rabarberna med äppelbitarna och så lät jag pajen stå inne i ugnen lite längre än vanligt eftersom äpplena inte var mogna, det blev riktigt dunderbra!
Äppelskrottarna fick pippisarna ute i voljären, hemekonomi som förr i världen! :)

Inga kommentarer: