torsdag 31 augusti 2006

Fjärilsbuske

Jag är väldigt sugen på en fjärilsbuske. Har alltid trott att det är lite si och så med att de skulle dra till sig mängder med fjärilar, men det har visat sig att det verkar stämma!
Jag var på en plantskola för ett par dagar sen och där satt det faktiskt tre fjärilar på en liten buske.

Jag funderar på att flytta på en rododendronbuske bredvid altanen och ha en där. Man vill ju ha fjärilarna där man sitter och kan betrakta dem. Finns det olika sorter? Vilka är mest tåliga?
Jag såg att de också finns som frö, kanske jag skulle odla upp? Men då tar det ju sån tid ... svårt att bestämma sig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skaffa en fjärilsbuske! Det kommer du inte att ångra. Den drar till sig massor av fjärilar. Min är lila och har blivit jättestor på några år. Mest apollofjärilar på m in