tisdag 29 augusti 2006

Morgonstund har guld i mun

Som äldre damer brukar säga. Jag brukar mumla det lite för mig själv för att minnas min farmor som gick bort för en tid sen, men hon var en bra bit mot hundra.
Hon hette Vivan och hade de grönaste fingrar jag varit med om. Läckert att ha ett blomnamn också då. =)

Det hårda blåsten igår har slitit ner de stackars björklöven från dess grenar, och jag som fortfarande inte fått tag på en förlängningssladd till lövsugen! Det vore ju skönt att ta det lite i taget så att säga. Puh!

Och de omlanterade rosorna har fått lite svarta blad, är det illa eller ska jag bara vänta och se så tar de sig? Jag bytte ut mycket jord eftersom jag inte vet när det stod rosor där senast. Borde jag gjort något annat? Man blir ju lite schåpig ...

Idag gäller färdigställande av inomhusvoljären samt hämta en ny invånare till den.
Är man intresserad kan man läsa om vårt fågelprojekt här!

God morgon!

Inga kommentarer: