lördag 19 augusti 2006

Regn regn regn

Vad gör man hemma i trädgården när det regnar?
Jag har tänkt städa upp i vårt fågelhus så det blir mysigt. Var sak på sin plats. Och hänga in citronmellissen där för torkning. Fåglarna älskar citronmelliss och det blir toppen som grönfoder åt dem i vinter. Speciellt som den sprider sig som en löpeld genom landen ...

Jag har också tänkt göra om hyllorna i växthuset och luckra jorden lite idag när växterna ändå tar igen sig lite efter solen.
Det är dessutom en perfekt dag för att baka pajer, göra sylt, kräm och gelé av alla bär man plockat in under den soliga veckan.

Att elda i eldningstunnan är också bra i blötan. Klart mindre brandrisk och så är det ju mysigt att sätta på sig storstövlarna och en varm kofta och gå och hälla ner de förbaskade maskrosorna i den öppna elden! :)

Jag bara älskar mina nya rosablommiga stövlar! De kan verkligen lysa upp en grå dag - på mer än ett sätt!

Kanske också att jag hinner sortera upp mina fröer och sy ett draperi.

Nu plötsligt gör det inte alls lika mycket att det regnar, tvärtom riktigt mysigt!

Inga kommentarer: