onsdag 30 augusti 2006

Äppelkris!

Idag har jag plockat de första äpplena och haft i dem i kycklingpaj, ett gudomligt recept "svärmor" hittade i en tidning som jag sen modifierat. Jag har lagt till vitlök, sweet chili och amerikansk grönsaksblandning och det blev perfekt!





Vad gör man annars med äpplen? Jag vet att mamma delade dem i bitar och frös dem. Bl.a. hade vi en äppelpaj med äpplen från mitt födelseår på min födelsedag ett år, om jag inte missminner mig så var det min 18:e födelsedag vi firade! Mormor skulle tuppat av om hon vetat det, men det var gott! Nu kanske jag inte ska drömma om riktigt så lång hållbarhet, men en säsong ska väl inte vara nåt problem i alla fall?
Vi har fem äppelträd, så om jag inte kommer på mer saker att göra med dem kommer äppelmos att stå ut ur våra öron frammåt jul! Hjälp!

1 kommentar:

Anonym sa...

du kan göra kompott av äplena då kokar du bara lite så det är bitar kvar i de e gott me gräddmjölk