måndag 21 augusti 2006

Rapport från en regnig måndag

Rosplanteringen har verkligen tagit på krafterna. Vi har rensat upp ca 20 kvm rabatt, bytt ut merparten av jorden och planterat om sex olika rosor. Och när vi rensade upp platsen i rosenrabatten kom genast massor av kringarbete till, så nu har jag även planterat om fjärilsbusken, massor av daggkåpa, liljor och digitalis. Det blev t.o.m. en ny liten rabatt utanför fågelhuset - väldigt sött!
I de gamla landen hittade jag också mängder av lökar. Har ingen aning om vad det är för lökar. Får väl försöka sätta de som liknar varandra tillsammans så vet jag förhoppningsvis till våren.

Nu inväntar jag bara första bästa torra soliga dag så jag kan beskära lite träd - man säger ju nu för tiden att det ska göras under JAS-månaderna, dvs. Juli, Augusti, September - men solen verkar låta vänta på sig. Nu har vi i alla fall kvällssolen här!

Jag har också planterat lite stockrosfrön idag. Planterade dem i en gammal äggkartong och väntar nu på magiken. Det brukar inte ta mer än en vecka innan de börjar titta fram. :)

Inga kommentarer: