torsdag 17 augusti 2006

Å jag nös å jag fnös ...

Det är verkligen en utmaning att vara så allergisk mot gräs som jag är och då speciellt gräsklipp. Att sen ha en gräsmatta på ca 3000kvm ... ja. Inte alldeles enkelt att se till att både den och jag mår fint.
Men vi fick i alla fall halva gräsmattan klippt igårkväll och jag trimmade kanter. Vi har stengärdsgård runt hela tomten och matchande murar kring vissa rabatter, så det blir en del kantfinish :) Men tyvärr räcker inte det uppladdningsbara batteriet så länge (har en Black&Decker variant som går på batteri) så jag får väl fortsätta idag. Men gräsklippningen får sambon när han kommer hem.
Hoppas mina fröer kommer snart, läste att man kan plantera stockros nu för blomning redan nästa år. Planterar man dem direkt på friland då?

Inga kommentarer: