torsdag 18 juni 2009

Dammbygge - byggdag 21

Idag är det byggdag 21 och vi har fått förstärkning från norrland. Älskade svärmor som efter en sekunds chockad min gärna greppar spaden och är helt med på galoppen.


Efter att ha provat alla olika arbetsuppgifter är det dags för en gungtur


Moralens väktare Ludwig är vår stränge arbetsledare


Vi kom en bra bit på djupet idag, hurra hurra!


Tyvärr stötte vi på en sten just i noret, men den ska få sig en fin plats ingrävd i kanten har vi tänkt.

Idag var det en mycket blåsig dag, men lagom temperatur och skön glasspaus tillsammans med framgång gör det till en utmärkt byggdag! Och imorgon ska vi ... *trumvirvel* GRÄVA!

1 kommentar:

Kraxarna sa...

Spänningen stiger! :D Jag åker tillbaka i morgon bitti jag, då ska jag bygga. Fast jag har inte lika sjuka grejer på gång som du så voljären blir nog inte över 4 öar ;)