lördag 13 juni 2009

Veckans blommare

Allt är fortfarande frodigt så här års. Ännu har inte sniglarna hunnit äta hål i bladen, lössen hunnit invadera, svartfläckssjuka tagit över och grönskan blivit sliten av sol och vind.

När jag tänker "sommar" är det så här översvallande blommigt och frodigt jag tänker mig det, och det är de här bilderna jag vill minnas i vinter när regn och stormar tar över trädgården igen.

Vallmon är vacker även när vinden tagit dess kronbladDen här invasiva kompisen minns jag inte vad den heter, men söt är den
Prästkragar. Inget är så mycket barndomens sommaräng
Bergklint, en riktig midsommarblomma
Skimrande trädgårdslupin

3 kommentarer:

Kraxarna sa...

och katten i bakgrunden är minsann fin han med, trots att han har sin kronpäls kvar.

Birgit sa...

Hmm, kan den invasiva vara vallört? Tycker det liknar iaf... fina bilder!!

Hälsningar Birgit/Österläge

Knytt sa...

Ja men se Birgit, du har ju helt rätt. Vallört!
Jag har läst att man kan ha dem i nässelvattnet för bättre gödning. Så nu har jag nånstans att göra av dem =)