tisdag 9 juni 2009

Drama queens

Ett par av sommarens klassiker är här - de är inte av det väna lågmälda slaget. Nej tvärtom, de är riktiga utstickare!
Vallmoknopparna vi såg igår har slagit ut, kronbladen ser lite ut som kräppapper och den svarta mitten vibrerar över i lila toner. Man kan inte se sig mätt, och alldeles för fort är det över igen.

Plantan som egentligen är planterad här är av samma sort men ljusrosa, det här är en egen frösådd till den. (Bara tanken på att jag kommer ha ca 40 sådana här plantor nästa år ger mig rysningar)


Och vad kan få dela plats med en sådan skönhet - ja sommarblommornas drottning förstås. Den vita änglatrumpeten som slagit ut idag. Så här tidigt har vi aldrig haft änglatrumpeter blommande förut!

3 kommentarer:

Kraxarna sa...

Vilken fin trumpet!

annalena sa...

Wow va fin vallmon är! :D

Anna sa...

Underbar vallmo! Jag har slängt ut säkert 4-500 frön av olika vallmo på min planerade blomsteräng. Hoppas det blir nåt av det.. gissar att de inte blommar förrän nästa år... eller? Kan inte mycket om vallmo får jag erkänna.