måndag 15 juni 2009

Skördetid är kommen

Just nu äter vi sockerärter från växthuset och mangold från köksträdgården i stort sett varenda dag. Att mangold skulle bli en sån hit hade jag inte gissat när jag sådde den mest för skönhetens skull - och för att fåglarna skulle få lite mörkgröna blad.


Igår skördade vi också årets första chilis, även i år var Hungerian hot wax först ut. "En pålitlig producent även i svalare klimat" jo visst, det stämmer.
Men jag var lite besviken förra året. De smakade ju bara omogen paprika! Sen la jag in dem, och de fick hetta!

Så nuu ska de bli fefferonis till vinterns pizza =)

2 kommentarer:

Kraxarna sa...

Jag tycker om ärtor. Tomat vill jag ha också.

Anna sa...

Mina sugar snaps är inte färdiga än... någon enstaka kanske jag kan plocka i nästa vecka. Mangold.. ja det kan man ju prova nästa år!