måndag 8 juni 2009

Den blomstertid nu kommer

Blommor blommor blommor, vilken tid vi är inne i nu!

I spillrorna av dammrabatten prunkar den här rosa jättevallmon . idag började en visa färg.

Jättevallmosarna jag förodlat hela våren, pizzicato, har nu blivit tillräckligt vuxna för utflytt. Idag satte jag ut de första 7 i tidningsfodrade planteringsgropar. Tänk att de kan vara blommande plantor redan nästa år! =)


Bredvid dem står de här gullisarna, skulle gärna veta vad de heter. Tror ev de ingick i en frömix jag sådde för ett par år sen. Undrar om de är självsådda eller perenna?


Mina kantloberlior som ska vara av blandade färger ger för tredje året i rad bara blå - men jag förlåter dem när de är så här söta.

De svarta stockrosorna tycks ha aklimatiserat sig något och har börjat skicka ut nya fräscha blad från rotbasen. Hoppas blå svart översvallande blomning redan nästa år.

Inga kommentarer: