söndag 2 maj 2010

Köksträdgården - rensat och förberett!

Rensning och gödsling färdig för våren. Det är så FINT!

Jag vet ju att ogräsen hinner ikapp, att alla växter snart suger vatten så jag inte hinner vattna i samma takt, att diverse odjur kommer att äta av mina precious plantor, att fåglar kommer äta bären innan jag hinner plocka, att mina bönor inte kommer klättra in hela staketet som i mina drömmar och att jag säkert för skorv på potatisen - men alltså, det är så här års man är mest nöjd. Inget har hunnit gå åt pipan än, så låt oss njuta av våra visioners trädgård, ett tag till.
Långa bäddarna, i år med rödklöver och hirs

Glada gödslade jordgubbsplantor

I näst yttersta bädden har jag satt potatis idag. Röda krokar och king edward.

Ordning och reda

Blodhasseln trivs, hurra!

2 kommentarer:

Kraxarna sa...

Jaag kan som du vet inte så mycket om blommor, men ack vilket fint ljus det var på första bilden!

Timjan o Akleja sa...

Hihi, jag ser att vi ägnade helgen åt samma sak! :) Visst är det härligt när hela säsongen ligger framför en och drömmarna finns kvar...

Kram