söndag 2 maj 2010

Solare

Idag satt jag och tänkte över ägg. Grodägg. Våra grodägg var inte riktigt rätt, men jag visste inte vad som var fel. Googlade och se på fasen, det är inte grodägg som ligger i klump och flyter utan paddägg som ligger i sträng och skjunker. Ah!

Jag tänkte aldrig ens tanken, det var ett par grodor som parade sig just där några dagar tidigare! Men tydligen hade grodorna kul och paddorna la ägg, hmf ... iaf, det roliga var att när jag just kommit på det och berättat det för Peter skulle jag in igen och vaaad träffar jag. En Padda! Händer inte ofta.

Den var inte stressad. Det brukar man inte kunna anklaga paddor för. Långsamt gick den upp för ett trappsteg i taget. Varför GÅR man i trappor när man har de där benen? Och varför går man i trappor alls när dammen/skuggan what ever är där man var från början? Jag antar den ville sola.

Det finns fler som blir lyckliga av vårvärme, Winston hittade vi nöjt sovandes på berget intrasslad i kaprifol

Inga kommentarer: