måndag 10 maj 2010

Lisebergs trädgårdsdagar 2010 - en dag av skratt och inspiration

I söndags var jag och Peter, vår vän Helena och hennes vän Ann-Catrin som vi genast tyckte mycket om på Lisebergs trädgårdsdagar.

Jag måste säga att det överträffade alla förväntningar, redan på vägen till entrén fick vi stanna flera gånger och ååå:a åt prakten.

Mitt i körsbärsblomningen, det måste vara timat


Jag blev förtjust i de här julrosorna, de har rosa stjälk och lite grön mitt. Jag undrar hur de ser ut mitt i sin blomning, kanske är blommorna mer helvita då?


Jag kom inte mer än 10 meter innanför entrén förrän jag fann min första kärlek, den här fantastiska rostiga spindeln


Det fanns massor med söta stånd, de flesta var som en inspirationsutställning och butik samtidigt. Här sitter Helena och funderar över en krydda.

Vi åt en god lunch, Ann-Catrin är nöjd

Intefloras blomsterhattstävling var kul! Den ena kreationen häftigare än den andra.



Liseberg var fantastiskt dekorerat för trädgårdsdagarna

Och deras stora vattenfall - vilken inspiration!

Dessutom gjorde vi klipp! Gardengirl jacka i present av Peter och ett helt presentset med handredskap från Joseph Bentley. Och vi hittade en leverantör av sten till stranden.

Utmärkt dag med många skratt, trötta fötter och massor av inspiration, det här gör vi om!

5 kommentarer:

Surr sa...

Jajamen! Det gör vi om nästa år!

HusseMan sa...

Jajjemen! En ny årlig tradition (hoppas jag) ;)

Frida sa...

Ack så fint! Man blir ju tårögd för mindre

Laura sa...

Åh vad synd att jag inte visste ni skulle dit, jag hade kanske :) fått följa med. Jag hade ingen att gå med... nästa år? :D

Anonym sa...

Hej,

Vad kul att ni hade en så bra dag! Jag var där i lördags, då regnade det o jag var förkyld... men annars var det kul! ;) Hattparaden missade jag, kul att få se lite bilder iaf!

Kram