onsdag 19 maj 2010

Vattenfall v 2.0 - dag 7 - FÄRDIGT!

Nu, nuu är vattenfallet FÄRDIGT! åå jag ryser när jag säger det.


Det har tagit lång tid men nu är det stabilt och välbyggt.
Bakom har vi en duk som ska leda ner spillvatten tillbaks i dammen - och i ena kanten en hylla för några snygga växter - hurra!

Hyllan klar

Som skyddsduk använder vi ett gammalt lakan, "shabby chic" ^^

Döljer duken med cocosduk - jag gillar verkligen piratkänslan som cocosduken ger.

Dekorerar överdelen - här är det färdigt för provkörning

Första lilla rännilen, aaah!

FALL!

Ser ni att det ser ut som en gammal brunn som liksom läcker? Kanske inte så tydligt så här på bild men vi är iaf nöjda!

3 kommentarer:

Kraxarna sa...

Man blir ju tårögd! Vilket mässsssssterverk!

Timjan o Akleja sa...

Fantastiskt tjusigt!! Förstår att ni är nöjda!


Tack för länken! Jag sådde mina sista frön igår, på körsbärsträdet vi köpte i söndags. Tyvärr hade några av bären börjat jäsa, de hade tydligen legat alldeles för länge... Så det var ju tur att ni inte väntade!! Nu gäller det bara att beväpna sig med tålamod i sisådär tre-fyra år... :O ;P

Hihi, ja du får skynda dig, sista dagen i utlottningen är ju imorgon... Men det tar väl inte så lång tid att skriva en kommentar? ;)

Kram!

Anonym sa...

Jätte snyggt, ni har verkligen lyckats med känslan för det naturliga! För att inte tala om syresättningen för själva dammen också, fiskarna kommer jubla!