lördag 1 maj 2010

Vattenfall v 2.0 - dag 2

Idag har vi äntligen kunnat fortsätta bygga på vattenfallet! (Alternativa bildtexter för kattläsare i liten text)

Efter att vi tagit bort ramen såg vi att plattan blivit precis som vi tänkt oss, yees! Vi la dit vår säkerhetsduk som ska leda ner ev spillvatten.


Fick dit cocosmattan som ska kamouflera snyggt och hålla några växter på plats och började bygga - äntligen! (Hmm sån här najs klösduk, men varför så långt till vattnet hur ska jag nuu kunna dricka, husseeee?! Och husse han lyfter sten. Först åt ena hållet, sen åt andra. Han borde skaffa meningsfulla hobbies, som jakt t.ex. eller ett större umgänge, jag kanske ska introducera honom för postis, eller sågis ... )

Det blir en hel del puzzlande för att få stenarna stabila med snyggaste sidan synlig, balanserade ute på kanten och dessutom formerade som en brunn. Här har vi iaf kommit ett varv!
(Ja men, här kan man ju inte dricka!! Mycket ståhej för inget alls. Men jag gillar den här klösduken det måste jag säga.)


Vi har cementerat en aning från insidan för att stabilisera det hela, riktigt snygga första varv! Hittills går allt enligt plan!



(Den här klösmattan får fyra toasters!)


1 kommentar:

Tant Towa sa...

Ska ni ha rinnande vatten hela tiiden?Vilket lyx!Här får man sitta i badkaret och tjata länge ibland,innan matte kommer och slår på vårat vattenfall.Hon tycker att jag ska dricka från nån skål,jag fattar inte vem som uppfostrat henne!?